Na wstępie spotkania krótka historia żaglowca m.in. najważniejsze rejsy. Dalej omówienia regulaminu pokładowego http://fryderykchopin.3oceans.
Omówienie zakładanej trasy rejsu poniżej.
Na rejs zostało już tylko 7 miejsc. Proszę o szybkie podejmowanie decyzji!
Przesunięcie terminu spotkania przed rejsowego miało związek z spotkaniem założycielskim nowego Klubu Żeglarskiego. Jacht Klub Wrocław jest stowarzyszeniem, powstałym na bazie Członków i Sympatyków Jacht Klubu Wrocław AZS. W związku z mocnymi nie porozumieniami z komandorem oraz organem nadrzędnym postanowiliśmy założyć odrębne stowarzyszenie. Udało się. Teraz sąd rejestrowy KRS przegląda dokumentację, a my czekamy na wpis do KRS. Do nowej struktury zapraszamy wszystkich chętnych!
PLAN REJSU:
STS Fryderyk Chopin
rejs członków i sympatyków JK Wrocław
Termin: 5 – 15 sierpnia 2014
Początek: Esbjerg (DK) ; Koniec: Gdynia (PL)
Trasa marzeń wynosi ok. 820 Mm i będzie obejmowała zawinięcie do portów: Helgoland (DE), Kristiansand (N), Helsingør (DK), Rønne (DK). Co tam zobaczymy? Być może miejsca, które odwiedzaliśmy wiele razy na naszych klubowych jachtach – Balladzie, Bagateli, Panoramie. Jednak z pokładu statku perspektywa odwiedzanych miejsc jest zupełnie nowa. Helgoland – ostoja morskiego ptactwa i jedno z ostatnich miejsc tax free na obszarze Zjednoczonej Europy. Kristiansand – norweskie miasto, gdzie burzliwa historia miesza się z nowoczesnością. Helsingør – to przede wszystkim zamek Kronborg, wiekowy strażnik Sundu i miejsce, gdzie w lecie, przy odrobinie szczęścia można trafić na spektakl Hamleta, grany w oryginalnej scenografii. Rønne – to oaza wakacyjnego spokoju dla Duńczyków i coraz liczniejszych Polaków.
Żeglarzom nie trzeba tłumaczyć, że realizacja będzie uzależniona od warunków pogodowych. Bardziej istotna jest szansa wspólnego żeglowania w licznym gronie klubowym. Wcześniejsze doświadczenie z rejsu na Pogorii pokazuje, że jest to czas, do którego chętnie wracamy w rozmowach i wspomnieniach. Ponadto Fryderyk Chopin daje do dyspozycji dwa maszty z rejami i jedno „piętro” więcej do wspinania. Dla całokształtu żeglarskich osiągnięć bardzo cenne doświadczenie. Do zobaczenia!