Zapraszamy na szkolenie z nawigacji elektronicznej prowadzone przez:
Informujemy ,że zwolniły się dwa miejsca na szkolenie z nawigacji elektronicznej na dzień 14 .03.2015r .
Pozostałe – chętne osoby – zapraszamy na termin kwietniowy. Kurs odbędzie się przy minimalnej liczbie 10 osób.
BDP-AL YACHTING SP. Z O.O.
Firmę, która jako jedyna w Polsce i jedna z nielicznych na Świecie uruchomiła Centrum Szkoleń autoryzowane przez producenta programów Navsim Technology Inc., które to programy służą do bezpiecznego nawigowania i obsługi morskich map elektronicznych.
W trakcie szkolenia każdy z uczestników ma możliwość kompleksowego zaznajomienia się z programem pracując na indywidualnym stanowisku komputerowym.
Zajęcia nie są prowadzone w formie tradycyjnych i nudnych wykładów, gdzie wykładowca coś opowiada i pokazuje na ekranie, lecz w sposób odpowiadający rzeczywistej nawigacji morskiej. Każdy kursant ma do dyspozycji „swój” komputer nawigacyjny, na którym poznaje tajniki morskiej nawigacji elektronicznej i ma możliwość nauczenia się pełnego wykorzystywania tej pomocy nawigacyjnej, która bezdyskusyjnie podnosi poziom bezpieczeństwa w trakcie rejsu.
Na nasze szkolenia zapraszamy tych wszystkich, którym leży na sercu bezpieczeństwo własne i załogi w czasie rejsu.
RAMOWY PROGRAM ZAJĘĆ:
1. GPS – NAVSTAR
- Definicja systemu – satelity, stacje referencyjne, zasady korzystania i finansowania
- Jak jest wyznaczana pozycja – zasada działania systemu GPS
- Dokładność systemu i możliwe zakłócenia (odbicia, zniekształcenia, błędy)
- Parametry jakościowe odczytu sygnału z GPS (VDOP, HDOP, PDOP)
- Systemy pozycjonowania na świecie (GPS, DGPS {EGNOSS, WASS, MSAS}, Glonas, Loran-C, Compass i inne) różnice w działaniu i przeznaczeniu.
- Pozostałe parametry możliwe do odczytania z GPS’a (wysokość, prędkość, kierunek, czas)
2. MAPY ELEKTRONICZNE
- Datum mapy i Geoida – rodzaje i różnice (WGS84, Krasowskiego, ED50 i inne)
- Podział map elektronicznych: rastrowe i wektorowe (zalety, wady)
- Typy map oficjalnych (CM93, S55, S57, S63)
- Dostępne na naszym rynku mapy elektroniczne z podziałem na producentów i przeznaczenie (Garmin, Navionics, C-map {Jappesen}, Furuno, S63, S57)
3. SYSTEM DO PROWADZENIA NAWIGACJI ELEKTRONICZNEJ
Zajęcia praktyczne – na przykładzie systemu SAILCruiser firmy Navsim
- Interfejs użytkownika – wygląd ekranu po starcie systemu
- Menu i pasek narzędzi – omówienie
- Ustawienie parametrów startowych systemu
- jednostki miar (metry, mile),
- parametry jachtu (długość, prędkość maksymalna)
- położenie anten (GPS, AIS)
- wykresy biegunowe jachtu
- parametry rejestracji trasy
- parametry alarmów (głębokości, zejścia z trasy, przekroczenia obszaru itp.)
- Przegląd możliwości systemu do nawigacji elektronicznej i zainstalowanych map
- odczytywanie informacji z map
- odczytywanie aktualnej pozycji
- planowanie i modyfikacja trasy (wyznaczanie i kasowanie WP)
- ustalenie trasy halsowej
- monitorowanie żeglugi po wyznaczonej trasie (alarmy opuszczenia wyznaczonej trasy, planowanie zwrotów, odczytywanie odległości i czasu dotarcia do punktów zwrotu).
- używanie markerów i komentarzy do zaznaczania i opisywania punktów charakterystycznych trasy
- wykonywanie namiarów na inne jednostki pływające lub na punkty charakterystyczne
- odczytywanie odległości od innych jednostek lub punktów charakterystycznych
- obserwacja świateł (zasięg nominalny) i znaków nawigacyjnych
- deklinacja (prezentacja na ekranie)
- Człowiek za burtą – wykorzystanie możliwości programu
- korzystanie z pozostałych alarmów (kolizyjny, awarii urządzeń, prędkości)
- korzystanie z graficznych wizualizacji tabel prądów i pływów (aktualnych w danej chwili i przewidywanych w przyszłości dla konkretnego akwenu)
- nanoszenie obiektów użytkownika (tras, opisów, zdjęć)
4. Praca z sensorami
- podłączenie sensorów do portów w komputerze ( przyłącza, porty, szybkości transmisji danych, protokoły komunikacyjne NMEA 183 i NMEA 2000)
- instalacja sensorów zewnętrznych w systemie SailCruiser (GPS, anemometr, sonda, AIS, autopilot, radar) ręcznie lub automatycznie przy wykorzystaniu kreatora urządzeń
- korzystanie z danych dostarczanych przez sensory (kurs, szybkość, głębokość, kierunek i siła wiatru, jednostki pływające w otoczeniu naszego jachtu)
- AIS nowa jakość w bezpieczeństwie żeglugi – jak wykorzystać AIS ?
! Program zajęć może ulec zmianie na wniosek uczestników Szkolenia !
Przygotował
Ireneusz Sobański
TwojeZagle.pl
- DATA: 14 marca 2015, godz. 10:00
Orientacyjny czas trwania zajęć – 6 godzin
- KOSZT: 350 zł
– wpłat należy dokonywać do dnia 01.03.2015 z dopiskiem ,,szkolenie z nawigacji elektronicznej”
– nr konta bankowego: 62 1300 1023 2434 0248 8000 0001
- ILOŚĆ MIEJSC: 10
- ZGŁOSZENIA: m.inka@wp.pl, kontakt@jachtklub.wrocław.
pl - MIEJSCE: Pływający Dźwig „Wróblin”, Wybrzeże Wyspiańskiego, naprzeciw wejścia do budynku A1 Politechniki Wrocławskiej.