Zapraszamy na szkolenie z nawigacji elektronicznej prowadzone przez: szkolenie z nawigacji elektronicznej jacht klub wrocław

Informujemy ,że zwolniły się dwa miejsca na szkolenie z nawigacji elektronicznej na dzień 14 .03.2015r .

Pozostałe – chętne osoby – zapraszamy na termin kwietniowy. Kurs odbędzie się przy minimalnej liczbie 10 osób.


BDP-AL YACHTING SP. Z O.O.

Firmę, która jako jedyna w Polsce i jedna z nielicznych na Świecie uruchomiła Centrum Szkoleń autoryzowane przez producenta programów Navsim Technology Inc., które to programy służą do bezpiecznego nawigowania i obsługi morskich map elektronicznych.

W trakcie szkolenia każdy z uczestników ma możliwość kompleksowego zaznajomienia się z programem pracując na indywidualnym stanowisku komputerowym.

Zajęcia nie są prowadzone w formie tradycyjnych i nudnych wykładów, gdzie wykładowca coś opowiada i pokazuje na ekranie, lecz w sposób odpowiadający rzeczywistej nawigacji morskiej. Każdy kursant ma do dyspozycji „swój” komputer nawigacyjny, na którym poznaje tajniki morskiej nawigacji elektronicznej i ma możliwość nauczenia się pełnego wykorzystywania tej pomocy nawigacyjnej, która bezdyskusyjnie podnosi poziom bezpieczeństwa w trakcie rejsu.

Na nasze szkolenia zapraszamy tych wszystkich, którym leży na sercu bezpieczeństwo własne i załogi w czasie rejsu.

 

RAMOWY PROGRAM ZAJĘĆ:

1.    GPS – NAVSTAR

  • Definicja systemu – satelity, stacje referencyjne, zasady korzystania i finansowania
  • Jak jest wyznaczana pozycja – zasada działania systemu GPS
  • Dokładność systemu i możliwe zakłócenia (odbicia, zniekształcenia, błędy)
  • Parametry jakościowe odczytu sygnału z GPS (VDOP, HDOP, PDOP)
  • Systemy pozycjonowania na świecie (GPS, DGPS {EGNOSS, WASS, MSAS}, Glonas, Loran-C, Compass i inne) różnice w działaniu i przeznaczeniu.
  • Pozostałe parametry możliwe do odczytania z GPS’a (wysokość, prędkość, kierunek, czas)

2.    MAPY ELEKTRONICZNE

  • Datum mapy i Geoida – rodzaje i różnice (WGS84, Krasowskiego, ED50 i inne)
  • Podział map elektronicznych: rastrowe i wektorowe (zalety, wady)
  • Typy map oficjalnych (CM93, S55, S57, S63)
  • Dostępne na naszym rynku mapy elektroniczne z podziałem na producentów i przeznaczenie (Garmin, Navionics, C-map {Jappesen}, Furuno, S63, S57)

3.    SYSTEM DO PROWADZENIA NAWIGACJI ELEKTRONICZNEJ
Zajęcia praktyczne – na przykładzie systemu SAILCruiser firmy Navsim

  • Interfejs użytkownika – wygląd ekranu po starcie systemu
  • Menu i pasek narzędzi – omówienie
  • Ustawienie parametrów startowych systemu
    • jednostki miar (metry, mile),
    • parametry jachtu (długość, prędkość maksymalna)
    • położenie anten (GPS, AIS)
    • wykresy biegunowe jachtu
    • parametry rejestracji trasy
    • parametry alarmów (głębokości, zejścia z trasy, przekroczenia obszaru itp.)
  • Przegląd możliwości systemu do nawigacji elektronicznej i zainstalowanych map
    • odczytywanie informacji z map
    • odczytywanie aktualnej pozycji
    • planowanie i modyfikacja trasy (wyznaczanie i kasowanie WP)
    • ustalenie trasy halsowej
    • monitorowanie żeglugi po wyznaczonej trasie (alarmy opuszczenia wyznaczonej trasy, planowanie zwrotów, odczytywanie odległości i czasu dotarcia do punktów zwrotu).
    • używanie markerów i komentarzy do zaznaczania i opisywania punktów charakterystycznych trasy
    • wykonywanie namiarów na inne jednostki pływające lub na punkty charakterystyczne
    • odczytywanie odległości od innych jednostek lub punktów charakterystycznych
    • obserwacja świateł (zasięg nominalny) i znaków nawigacyjnych
    • deklinacja (prezentacja na ekranie)
    • Człowiek za burtą – wykorzystanie możliwości programu
    • korzystanie z pozostałych alarmów (kolizyjny, awarii urządzeń, prędkości)
    • korzystanie z graficznych wizualizacji tabel prądów i pływów (aktualnych w danej chwili i przewidywanych w przyszłości dla konkretnego akwenu)
    • nanoszenie obiektów użytkownika (tras, opisów, zdjęć)

4.    Praca z sensorami

  • podłączenie sensorów do portów w komputerze ( przyłącza, porty, szybkości transmisji danych, protokoły komunikacyjne NMEA 183 i NMEA 2000)
  • instalacja sensorów zewnętrznych w systemie SailCruiser (GPS, anemometr, sonda, AIS, autopilot, radar) ręcznie lub automatycznie przy wykorzystaniu kreatora urządzeń
  • korzystanie z danych dostarczanych przez sensory (kurs, szybkość, głębokość, kierunek i siła wiatru, jednostki pływające w otoczeniu naszego jachtu)
  • AIS nowa jakość w bezpieczeństwie żeglugi – jak wykorzystać AIS ?

 

 

! Program zajęć może ulec zmianie na wniosek uczestników Szkolenia !

 

Przygotował

Ireneusz Sobański

TwojeZagle.pl

 

  • DATA: 14 marca 2015, godz. 10:00

Orientacyjny czas trwania zajęć – 6 godzin

  • KOSZT: 350 zł

– wpłat należy dokonywać do dnia 01.03.2015 z dopiskiem ,,szkolenie z nawigacji elektronicznej”
– nr konta bankowego: 62 1300 1023 2434 0248 8000 0001

  • ILOŚĆ MIEJSC: 10
  • ZGŁOSZENIA: m.inka@wp.pl, kontakt@jachtklub.wrocław.pl
  • MIEJSCE: Pływający Dźwig „Wróblin”, Wybrzeże Wyspiańskiego, naprzeciw wejścia do budynku A1 Politechniki Wrocławskiej.