Etap VIII->II Etap Svalbardzki

Trasa: Longyearbyen – Longyearbyen
Termin: 29.07.2011 – 12.08.2011
Rejs wokół Spitsbergenu

Kapitan: Jacek Guzowski

ZAŁOŻENIA i PODSTAWOWE INFORMACJE :

Wyjazd  z Wrocławia  w czwartek 28 lipca 2011 ok. 08.00.  
12.50 wylot  z Krakowa liniami Norwegian do Oslo, a po przesiadce, do Tromsø,  gdzie lądujemy o 19.15.    
22:50  wylatujemy z Tromsø liniami SAS na Spitsbergen.  
W Longyearbyen (stolicy Svalbardu) lądujemy w piątek o g. 00:30.  
Z lotniska, do kei, przy której stoi Panorama mamy niecałe 3 km, lecz  ze względu na biegające misie polarne, dojedziemy tam autobusem.  
Początek rejsu : Longyearbyen  piątek 29.07.2011 g. 00:00  
Orientacyjna Trasa :  Longyearbyen – Pyramiden – Ny Alesund – Magdalenefjord – Virgohamna – Moffen – Hinlopenstreit – Hornsund – Bellsund – Longyearbyen. Łącznie ok. 600 – 700 mil  żeglugi, w zależności od wybranego wariantu (jak Neptun, pogoda i lód pozwolą)
Zakończenie rejsu i przekazanie jachtu: w czwartek 11.08.2011 g. 24.00 w Longyearbyen
Powrót:   Wylot z Longyearbyen do Tromso w piątek 12.08.2011 o g. 04.05.
Wylot z Tromso do Oslo 06:45. 
Wylot  z Oslo do Krakowa 13:45.
Lądowanie w Krakowie o 15:55.  
Spodziewany powrót do Wrocławia  w piątek  12.08.2011 ok. g. 20.00.  
Orientacyjne koszty:  
Kojowe za 14 dni:  1680 zł:     http://www.jkazs.wroc.pl/?id=morze&s=oplaty
Składka na aprowizację –:  ~ 20-30 zł /na dobę/osobę (śr. 350zł), zamiennie – wsad dewizowy do wspólnej kasy, w zależności od potrzeb.
Składka dewizowa ok. 100  Eur/os. płatne na burcie do wspólnej kasy z przeznaczeniem na: paliwo, opłaty portowe, wypożyczenie broni i amunicję, wyp. tel. satelitarnego, mapy, pozwolenia – do rozliczenia
Kaucja: 200zł – 7 dni przed rejsem – do zwrotu po rejsie, po rozliczeniu ew. braków wyposażenia
koszt  przelotu na trasie Kraków-Longyearbyen-Kraków ok. 2300 zł.
dokument E 111, upoważniający do uzyskania pomocy lekarskiej w UE – bezpłatnie – indywidualnie
ubezpieczenie kosztów leczenia i ratownictwa  – zbiorowe (ok.80 zł)
Łączne koszty: ok. 4.800 zł (bez uwzględnienia kosztów specjalistycznego wyposażenia –na które nie ma górnej granicy – no, może oprócz pojemności jachtu ;)) o Ze względu na rejon pływania  niezbędne jest  posiadanie specjalistycznej odzieży oraz obuwia. Szczegóły omówione zostaną z członkami załogi indywidualnie.
Dokumenty: członkowie załogi muszą posiadać ze sobą ważny paszport.
Mile widziane:  instrumenty muzyczne (gitara jest na wyposażeniu jachtu)
Zgłoszenia na rejs: do Kapitana:   jwg@pro.onet.pl
Szczegółowy harmonogram wpłat kojowego i zakupu biletów lotniczych, zostanie uzgodniony z członkami załogi indywidualnie.

Do obowiązków Uczestników należy czynny udział w wyznaczanych przez Kapitana jachtu czynnościach związanych z prowadzeniem jachtu, takich jak: wachty, przygotowywanie posiłków, utrzymanie porządku. Po zakończeniu rejsu Kapitan wystawi Członkowi Załogi, na  życzenie,  Opinię, wraz z Wyciągiem z Dziennika Jachtowego, które stanowić będą dokument potwierdzający odbycie stażu. 4. Rejs:  Po zaokrętowaniu, zasztauowaniu zakupów, tankowaniu wody i paliwa oraz przejrzeniu jachtu robimy wspólny spacer po Longyearbyen, połączony z wizytą u Sysselmanna – Gubernatora Svalbardu, gdzie odbierzemy pozwolenie na lądowanie i eksplorację parku narodowego. Zaopatrzymy się też  w broń i amunicję. Następnego dnia, wczesnym rankiem (ranek jest pojęciem umownym ponieważ jest dzień polarny), wyruszymy w drogę.   Trasa będzie zależeć od warunków lodowych a jej  orientacyjny przebieg ilustruje zdjęcie poniżej.